program kodu

Puan Türü

SÖZ

eğitim süresi

Eğitim Süresi

4 Yıl

eğitim dili

Eğitim Dili

Türkçe

kontenjan

Kontenjan

İncele

kampüs

Yerleşke

Kazlıçeşme

ücret

Ücret

İncele

İstanbul Topkapı Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü, geçmişten günümüze kurum ve markaların ihtiyacı olan iletişimi sağlamak, araştırma ve pazarlama adına kurulmuş profesyonel bir disiplindir. Disiplin, bilimsel bilgiler ve teorik bilginin yanı sıra uygulamayı içinde barındırmaktadır. Bilinenin aksine sadece Türkiye değil, uluslararası alanda da çok ciddi çalışmalar sergilenmek adına eğitim alanlarında dersler verilmektedir.Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, adından da anlaşılacağı üzere kurum ve markaların iletişim, topluma markayı tanıma ve prestijini arttırmak adına çalışmalar sürdürmek amacıyla kurulan bir meslektir. Meslek tanıtımı her ne kadar kısıtlı gibi görünse de Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ekşi Sözlük kullanıcılarının da dediği gibi televizyon ve internet döneminin en önemli meslekleri arasında bulunur.

Programın Amacı

Her geçen gün gelişen ve ilerleyen iletişim teknolojileri beraberinde iletişim süreçlerinin yönetilmesinin önemini ortaya koymaktadır. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık; toplum, medya ve tüm paydaşlarla olan iletişim süreçlerinin yönetilmesini kapsamaktadır. Amacımız; güncelliğini kaybetmeyen bu meslek alanında çok yönlü, hem yaratıcı, hem de stratejik düşünebilen ve bu doğrultuda kararlar alıp uygulayan uzmanlar yetiştirmektir.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık İş İmkanları ve Maaşları Nelerdir?

Reklam ve marka tanıtımının önemli olduğu şu günlerde Halkla İlişkiler bölümü mezunu olanlar birçok iş imkânını elde edecektir. Gerek özel sektörde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık is ilanları bakılarak gerekse devlet kadrolarına KPSS puanıyla girebilmektedir. Burada kişilerin istedikleri çalışma ortamına karar vererek ilerlemesi gerekecektir.

Özel sektörde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü mezunlarının tercih edebileceği alanlar:

  • Reklam departmanları,
  • Marka tanıtım bölümleri,
  • Siyaset,
  • Kurumsal şirket iletişim bölümleri bulunur.

Elbette iletişim ve kurum tanıtımı olan her alanda lisans mezunu olan kişiler bulunabilecektir. Özel alanlarda çalışma imkânları daha geniş sayıda olduğu bilinir.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Hangi Fakülte İçinde Yer Alır?

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü, 4 senelik lisans bölümü olarak sunulmaktadır. Her lisans bölümünde olduğu gibi bir fakülte bünyesinde bulunur. Bölümün yer aldığı fakülte, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi olarak bilinir. Bölümün temelinde iletişimi sağlıklı kurmak, halka hitap etmek ve mevcut marka değerini yükseltmek hedeflenir.

Üniversitelerin öğretim kadrosu ve özelliğine göre 4 sene içindeki ders sayısı değişiklik gösterir. Hedeflenen AKTS değerine göre, yarıyıllara ders sayısı olarak ayrılacaktır. İstanbul Topkapı Üniversitesi bünyesinde 4 sene, 8 yarıyıl dönemi ayrılır. Mezun olabilmek için akademik ortalamanın en az 2,00 olması gerekecektir.

Ayrıcalıklı Bir Alan

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğinin güncelliğini korumasının en temel nedeni; değişim ve gelişimi hızla yakalayabilen çok yönlü bir yapıda olmasıdır. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanları; sanat, sosyoloji, psikoloji gibi farklı disiplinlerden de faydalanmakta,  bunun yanı sıra kültürel farklılıklardan, entelektüel birikimden ve sosyal ilgi alanlarından da beslenmektedir. Bu mesleğin uygulanmasındaki mihenk taşlarından biri olan yaratıcılık, farklı disiplinler ve çok yönlü bakış açısı ile uygulamaya da taşınmaktadır. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğinin, bir uzmandan öte, çok yönlü ve sosyal bireyler tarafından; algı yönetimi, marka yönetimi, imaj ve itibar yönetimi, sponsorluk, etkinlik yönetimi, lobicilik faaliyetleri gibi farklı alanlarda uygulanması bu mesleği ayrıcalıklı kılmaktadır.

Mezun öğrencilerimiz; teorik alt yapılarını en etkin şekilde kullanabilen ve aynı zamanda değişen koşulların getirdiği yeniliklere hızla ayak uydurabilen, bu yeniliklere katkıda bulunan, yeniliklerin öncüsü olma konusunda cesarete sahip, farklı disiplinler ile iletişim disiplini arasında bağlantılar kurarak bundan faydalanan, iletişim yönetim süreçlerinde stratejik bakış açısıyla aksiyon alan ve eleştirel sorgulamalar yapabilen uzmanlar olarak sektöre adım atacaklardır.

Çalışma Alanı Çeşitliliği

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü mezunları çok kapsamlı bir çalışma alanına sahiptir. Bu bölümden mezun olan öğrenciler için iş imkanları ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda çeşitli sektörlerde özel şirketlerde ve kamu kurumlarında, sivil toplum kuruluşlarında, medya kuruluşlarında çalışma imkanına sahip olurlar. Bunların yanı sıra bu halkla ilişkiler, reklamcılık, kurumsal iletişim, marka yönetimi hizmeti sunan ajanslarda da çalışabilirler. Mezun öğrencilerimiz çeşitli kurum ve kuruluşlarda halkla ilişkiler uzmanı, müşteri ilişkileri yöneticisi, kurumsal iletişim uzmanı, metin yazarı, proje ve kampanya yöneticisi, sosyal medya uzmanı, medya planlama uzmanı gibi unvanlarla çalışabilir veya kariyerlerinde akademisyen olarak devam edebilirler.

Puan ve Kontenjanlar

Program KoduProgram AdıProg. SüresiPuan TürüGenel Kontenjan2022 En Düşük Puan2022 Başarı Sırası2023 Yıllık Eğitim Ücreti (Kdv Dahil)SIRADIŞI TERCİH İNDİRİMİKAMPÜS ve ONLİNE %5 İNDİRİM
205090045Halkla İlişkiler ve Reklamcılık (Burslu)4SÖZ7353,71100.401
205090046 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık (%50 İndirimli)4SÖZ42₺80.000₺64.000₺60.800

Bölüm Tanıtımı

Play Video about halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü

Diğer Bölümler

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik

Programın amacı, eğitim içeriği, iş olanakları, müfredatı ve tüm detaylar.

Detaylı Bilgi

Yeni Medya ve İletişim

Programın amacı, eğitim içeriği, iş olanakları, müfredatı ve tüm detaylar.

Detaylı Bilgi

Yönetim Bilişim Sistemleri

Programın amacı, eğitim içeriği, iş olanakları, müfredatı ve tüm detaylar.

Detaylı Bilgi